Privacy Policy

Hoe kan ik jullie bereiken?

Heb je vragen? Laat het ons weten! We zitten voor je klaar. Je kunt ons bellen, e-mailen of met ons chatten via de chat functie rechtsonder in je scherm.

Capricci.nl
Stephensonstraat 45 unit 26
2723 RM Zoetermeer
Telefoon: +31(0)79 - 8883379 (op werkdagen van 9.00 - 17.00 uur)
E-mail: info@capricci.nl

Hoe kan ik bestellen?

Bestellen op Capricci.nl is heel makkelijk! Plaats de artikelen die je graag wil hebben in je winkelwagentje, door te klikken op de button ‘In winkelwagen’. Er verschijnt in het groen een bevestiging dat het artikel is toegevoegd aan je winkelwagen. Ben je nog niet klaar? Geen probleem! Shop lekker verder! (Let op: de artikelen die je in je winkelwagen hebt gelegd zijn niet automatisch gereserveerd).

Ben je wel klaar met shoppen en heb je al je favoriete items in je winkelwagen gelegd, klik dan op ‘Winkelwagen’ rechtsboven in je scherm. Via de optie ‘Bekijk alles’, krijg je een overzicht van de artikelen in je winkelwagen en kun je eventueel de aantallen nog aanpassen. Als je kiest voor ‘Ga door naar afrekenen’ kom je bij de Checkout pagina. Je bent nu bijna klaar! Je hoeft alleen je bestelling nog maar af te ronden. Bij de Checkout kun je gemakkelijk op één pagina al je gegevens invullen. Dit gaat in slechts 4 stappen:

1. Factuuradres 

- Vul hier de adresgegevens in van het adres waar je de factuur wilt ontvangen.
- Wil je het pakketje op een ander adres laten bezorgen? Dan klik je het vinkje ‘Verzenden naar hetzelfde adres’ uit, waarna je de gegevens van het verzendadres kunt invullen.
- Wij adviseren je het hokje ‘Maak een account aan voor je volgende bezoek’ aan te klikken, dan hoef je bij je volgende bezoek niet weer al je gegevens in te vullen. Superhandig dus!

2. Verzending 

Kies hier de gewenste verzendmethode. Wij streven ernaar alle bestellingen die op werkdagen voor 16.00 uur ingegeven en betaald zijn, dezelfde dag nog te verzenden. In 99% van de gevallen, heb je dus je bestelling de volgende dag al in huis! En bij bestellingen boven de €50,-, is verzending van je pakketje binnen Nederland helemaal gratis!  

3. Betaling

- Selecteer hier de gewenste betaalmethode. Je kunt betalen zoals jij wilt,veilig en vertrouwd met iDEAL, via een overboeking, met creditcard (Visa, MasterCard, Maestro), onze Capricci Giftcard (cadeauboncode), Bancontact/ Mister Cash en PayPal.
- Selecteer in het geval van iDEAL, de bank waar jij je rekening aanhoudt.
- Meer informatie over onze uitgebreide betaalopties, vind je bij de veelgestelde vraag: 'Hoe kan ik betalen?' en op onze informatiepagina met betrekking tot betalen.

4. Controleer je bestelling 

- In de laatste stap kun je je bestelling controleren en eventueel een kortingscode of cadeauboncode toepassen.
Mocht je je nog niet hebben ingeschreven voor onze nieuwsbrief, kun je hier het vakje aanklikken. Zo blijf je altijd op de hoogte van leuke acties, nieuwe artikelen en bijvoorbeeld de Sale. Ook ontvang je, door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief, eenmalig 10% korting op je volgende bestelling. 
- Om de bestelling af te kunnen ronden dien je het eens te zijn met onze Algemene Voorwaarden. Deze kun je lezen, als je klikt op de zin ‘Ik plaats een bestelling met betaalplicht en ga akkoord met de algemene voorwaarden.’ Klik tot slot op de oranje knop ‘Plaats je bestelling’ en je bestelling wordt in de meeste gevallen de volgende dag al bezorgd! 

Let op: Je bestelling wordt direct in behandeling genomen en verwerkt. Wijzigen is dus in veel gevallen niet mogelijk. Mocht je toch iets willen wijzigen, stuur dan zo snel mogelijk een mailtje naar info@capricci.nl of bel ons op +31(0)79 – 8883379 en wij zullen direct kijken wat we voor je kunnen doen.

Hoe kan ik betalen?

Bij Capricci.nl kun je betalen zoals jij wilt, veilig en vertrouwd:

iDEAL

Als je toegang hebt tot internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, Regiobank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot, dan kun je via iDEAL betalen. Hierbij wordt het bedrag direct van je rekening afgeschreven en wordt je bestelling dus ook direct verzonden.

Een betaling uitvoeren via iDEAL werkt hetzelfde als internetbankieren via je eigen bank:

- Kies iDEAL als betaalmethode en selecteer je bank.
- Je komt nu in de vertrouwde betaalomgeving van je eigen bank terecht. De gegevens van je aankoop zijn al ingevuld.
- Na goedkeuring van de betaling ontvang je een bevestiging van je bank. Vervolgens keer je terug op de bevestigingspagina van Capricci.nl.

Vooruitbetalen via Sisow overboeking

Als je kiest voor de optie ‘Vooruitbetalen’ wordt de betaling afgehandeld door onze partner Sisow. Zodra je voor deze optie kiest ontvang je direct nadat je op de bestelknop hebt geklikt een e-mail van Sisow met daarin alle betaalinformatie. Zij zullen je vragen om het bedrag binnen een aantal dagen, onder vermelding van het betalingskenmerk, over te maken.

Nadat de betaling bij hen binnen is, wordt de bestelling naar je verstuurd. Bij Belgische klanten kan de overschrijving iets langer duren dan bij Nederlandse klanten.
Heb je vragen omtrent je betaling kun je rechtstreeks contact opnemen met Sisow via e-mail: info@sisow.nl of telefoon: +31 (0)85 2 734 734.

Creditcard

Wij accepteren zowel Visa, als Mastercard als Maestro. De betaling wordt direct afgerond en je bestelling gelijk verzonden.

Op de betaalpagina kies je het type creditcard waarmee je wilt afrekenen. Vervolgens vul je het volledige creditcardnummer in, de vervaldatum én de 3-cijferige veiligheidscode. Deze code wordt ook wel ‘cvc-code’ genoemd en staat op de achterkant van je creditcard.

De betaling wordt vertraagd geïncasseerd van je creditcard. Dit houdt in dat pas 3 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst, de betaling wordt afgeschreven. In de meeste gevallen is je bestelling binnen deze 3 dagen al geleverd.

Let op! Het is alleen mogelijk te betalen met een Nederlandse creditcard.

Mister Cash

Als Belgische klant kun je bij Capricci.nl ook zeer gemakkelijk betalen door middel van Bancontact/Mister Cash. Kies bij de checkout voor deze betaalmethode, vul je kaartnummer en vervaldatum in en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van je bank geleid. Hier wordt gevraagd om het bedrag te controleren en te betalen met je authentificatiemiddel. Afhankelijk van je bank is dat een kaartlezer of een wachtwoord. Je bestelling wordt direct na afronding van de betaling verstuurd.

PayPal

Betalen met PayPal is heel eenvoudig. In de checkout kies je voor de optie PayPal. Nadat je op de oranje bestelknop hebt gedrukt, wordt je direct doorverwezen naar de website van PayPal. Hier maak je een account aan, of log je in als je al een account hebt met je emailadres en wachtwoord. Vervolgens kies je binnen je PayPal account of je het direct van je bankrekening af wilt laten schrijven(mits je deze eerder gekoppeld hebt), of je het wilt betalen met je PayPal tegoed, of het bedrag via je gekoppelde creditcard wilt betalen. Als laatste klik je op ‘betalen’. Daarna keer je terug naar onze shop.

Meer informatie over het aanmaken van een PayPal account vind je op de website van PayPal.

Overige vragen met betrekking tot betalen:

Betaling lukt niet

Het kan bij uitzondering voorkomen dat de verbinding met iDEAL, of met de iDEAL koppeling van een specifieke bank niet beschikbaar is. Dit kan zijn door onderhoud van de bank aan de betalingswebsite of door een tijdelijke storing. Wij adviseren je later nogmaals te proberen om de betaling af te ronden.

Wanneer het ook op een ander tijdstip niet lukt om de betaling af te ronden of je bent een korting misgelopen doordat je betaling niet op tijd kon worden afgerond, neem dan contact op met onze klantenservice via info@capricci.nl. Wij helpen je graag verder!

Dubbele betaling

In een enkel geval kan het voorkomen dat door een storing in de betaalstap een betaling 2 keer wordt afgeschreven, terwijl je maar 1 bestelling hebt geplaatst. Wanneer dit het geval is, kun je een e-mail sturen naar onze klantenservice. Zij zullen dit controleren en het teveel betaalde bedrag zo snel mogelijk terugstorten op je rekening.

Factuur

De factuur wordt altijd per e-mail naar je toegestuurd als bijlage in de orderbevestiging, op het e-mailadres dat je hebt opgegeven bij je bestelling. Hierop staan de aankoopbedragen vermeld en het BTW-bedrag.

Mocht je deze kwijt zijn en heb je een vast account op Capricci.nl dan kun je de factuur van een bestelling ook downloaden in je eigen account.

BTW

Alle prijzen die staan vermeld op Capricci.nl zijn inclusief BTW. Op je factuur die bij de orderbevestiging in de bijlage is toegevoegd staat de BTW die wordt betaald over je bestelling.

Wat is jullie rekeningnummer?

Het rekeningnummer van Capricci.nl is als volgt:

IBAN nummer: NL87 INGB 0007 7763 02
BIC code: INGBNL2A

 

Kan ik mijn product ruilen of retourneren?

Bij Capricci hanteren wij de 100% Niet-Goed-Geld-Terug-Garantie. Is het item toch niet helemaal wat je in gedachten had, kun je het binnen 14 dagen retour sturen. Zonder opgaaf van reden! Gaat het om een defect artikel, horen wij dit wel graag, zodat wij het artikel na ontvangst direct uit de collectie kunnen verwijderen (maar het aangeven is niet verplicht). Je dient je retour wel even aan te melden door vooraf een mail te sturen naar info@capricci.nl met hierin je naam, het ordernummer en een product omschrijving, zodat wij weten aan wie we het bedrag terug kunnen storten. Vervolgens kun je de retour terug sturen naar het volgende adres:

Capricci
Stephensonstraat 45 unit 26
2723 RM Zoetermeer
Nederland

Het risico van het retour zenden van de bestelling ligt bij de klant. Bewaar je verzendbewijs dus altijd goed totdat de volledige retour is afgehandeld en het bedrag retour geboekt is op je rekening. Je kunt alleen aanspraak maken op de bedenktijd als je het product ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking kunt terugsturen. Je mag het artikel natuurlijk wel uit de verpakking halen om het te bekijken. Nadat wij het artikel in goede staat retour hebben ontvangen, storten wij zo snel mogelijk het aankoopbedrag terug. Zorg er wel voor dat je het artikel op tijd terugstuurt. Artikelen die buiten de zichttermijn van 14 dagen retour worden gestuurd, worden niet meer als retour verwerkt en teruggestuurd naar de klant. De kosten hiervoor zullen worden verhaald op de klant. Een ruiling gaat bij Capricci.nl eigenlijk net als een retour. Je stuurt het artikel dat niet helemaal naar wens is terug via bovenstaande procedure en geeft de bestelling van het artikel van je keuze opnieuw in via de website.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor je bestelling zijn afhankelijk van het gewicht, of het pakje door de brievenbus past of niet, en of je kiest voor een verzekerde verzending. Voordat je afrekent, krijg je altijd alle mogelijke opties te zien en zie je precies hoeveel verzendkosten erbij komen.

Bij bestellingen boven de €50,-, is verzending van je pakketje binnen Nederland helemaal gratis! 

De meeste bestellingen met sieraden en andere kleine artikelen kunnen per brievenbuspost verstuurd worden en zullen ongeveer € 2,25 (Nederland) of € 4,25 (België) kosten.

Bestellingen met grotere artikelen zoals tassen of sieradenrekjes zullen per pakketpost verstuurd worden. Dit kost € 4,95 binnen Nederland en € 6,95 (tot 2 kg) naar België.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigde artikelen of zoekgeraakte artikelen door PostNL. Voor grote bestellingen of bestellingen met waardevolle items raden wij een verzekerde verzending aan.

Kan ik mijn bestelling verzekerd laten verzenden en wat zijn de kosten hiervan?

Bij verzending binnen Nederland kan worden gekozen voor de optie 'PostNL verzekerd verzenden'. De kosten hiervoor zijn € 8,60. De zending is in dit geval verzekerd tot een waarde van € 500,-. Je kunt voor deze optie kiezen bij de verzendmethodes in de checkout.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Wij streven ernaar alle bestellingen die op werkdagen voor 16.00 uur ingegeven en betaald zijn, dezelfde dag nog te verzenden. In 99% van de gevallen, heb je dus je bestelling de volgende dag al in huis! Voor klanten buiten Nederland duurt het iets langer. Onze ervaring is, dat bijvoorbeeld verzendingen naar België, er ongeveer 2 à 3 werkdagen over doen.

Mocht je een spoedbestelling hebben in verband met bijvoorbeeld een verjaardag, bel ons of stuur ons alsjeblieft een mailtje (info@capricci.nl), zodat we hier extra aandacht aan kunnen schenken.

Helaas kunnen wij niet garant staan voor vertragingen door PostNL.

Hoe blijf ik op de hoogte van bijvoorbeeld de Sale of New Arrivals?

Wil je als eerste op de hoogte zijn van al onze nieuwtjes en leuke acties? Like dan nu meteen onze Facebook pagina! Zo ben jij er supersnel bij als we New Arrivals hebben, een voordelige Sale periode ingaan of een interessante actie hebben. Als je onze Facebook pagina liked, maak je elke maand ook nog eens kans op shoptegoed!

Daarnaast biedt inschrijven voor onze nieuwsbrief je ook veel voordeel. Elk seizoen hebben wij namelijk speciale acties die alleen gelden voor onze nieuwsbrieflezeressen. Als je je nu hieronder inschrijft voor onze nieuwsbrief, ontvang je ook nog eens 10% korting op je volgende bestelling!

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Jouw persoonlijke gegevens zijn veilig bij ons. Wij zullen deze alleen gebruiken voor aangelegenheden die gerelateerd zijn aan Capricci (bijvoorbeeld om contact met je op te nemen als er iets is met een bestelling die je geplaatst hebt). Wij zullen deze gegevens nooit aan derden verstrekken.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Klik op ‘Mijn account’ rechtsboven in het scherm. Klik vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten?’. In het volgende scherm vul je je e-mail adres in, neem je de letters en cijfers over uit het controle scherm en klik je op ‘Verstuur’. Er wordt direct een link naar je emailadres gestuurd, waarmee je je wachtwoord kunt resetten. Mocht je de mail niet direct ontvangen hebben, check dan voor de zekerheid ook even je spambox.


Please replace this text with you Privacy Policy. Please add any additional cookies your website uses below (e.g., Google Analytics)

This privacy policy sets out how Capricci.nl uses and protects any information that you give Capricci.nl when you use this website. Capricci.nl is committed to ensuring that your privacy is protected. Should we ask you to provide certain information by which you can be identified when using this website, then you can be assured that it will only be used in accordance with this privacy statement. Capricci.nl may change this policy from time to time by updating this page. You should check this page from time to time to ensure that you are happy with any changes.

What we collect

We may collect the following information:

  • name
  • contact information including email address
  • demographic information such as postcode, preferences and interests
  • other information relevant to customer surveys and/or offers

For the exhaustive list of cookies we collect see the List of cookies we collect section.

What we do with the information we gather

We require this information to understand your needs and provide you with a better service, and in particular for the following reasons:

  • Internal record keeping.
  • We may use the information to improve our products and services.
  • We may periodically send promotional emails about new products, special offers or other information which we think you may find interesting using the email address which you have provided.
  • From time to time, we may also use your information to contact you for market research purposes. We may contact you by email, phone, fax or mail. We may use the information to customise the website according to your interests.

Security

We are committed to ensuring that your information is secure. In order to prevent unauthorised access or disclosure, we have put in place suitable physical, electronic and managerial procedures to safeguard and secure the information we collect online.

How we use cookies

A cookie is a small file which asks permission to be placed on your computer's hard drive. Once you agree, the file is added and the cookie helps analyse web traffic or lets you know when you visit a particular site. Cookies allow web applications to respond to you as an individual. The web application can tailor its operations to your needs, likes and dislikes by gathering and remembering information about your preferences.

We use traffic log cookies to identify which pages are being used. This helps us analyse data about web page traffic and improve our website in order to tailor it to customer needs. We only use this information for statistical analysis purposes and then the data is removed from the system.

Overall, cookies help us provide you with a better website, by enabling us to monitor which pages you find useful and which you do not. A cookie in no way gives us access to your computer or any information about you, other than the data you choose to share with us. You can choose to accept or decline cookies. Most web browsers automatically accept cookies, but you can usually modify your browser setting to decline cookies if you prefer. This may prevent you from taking full advantage of the website.

Links to other websites

Our website may contain links to other websites of interest. However, once you have used these links to leave our site, you should note that we do not have any control over that other website. Therefore, we cannot be responsible for the protection and privacy of any information which you provide whilst visiting such sites and such sites are not governed by this privacy statement. You should exercise caution and look at the privacy statement applicable to the website in question.

Controlling your personal information

You may choose to restrict the collection or use of your personal information in the following ways:

  • whenever you are asked to fill in a form on the website, look for the box that you can click to indicate that you do not want the information to be used by anybody for direct marketing purposes
  • if you have previously agreed to us using your personal information for direct marketing purposes, you may change your mind at any time by writing to or emailing us at info@capricci.nl

We will not sell, distribute or lease your personal information to third parties unless we have your permission or are required by law to do so. We may use your personal information to send you promotional information about third parties which we think you may find interesting if you tell us that you wish this to happen.

You may request details of personal information which we hold about you under the Data Protection Act 1998. A small fee will be payable. If you would like a copy of the information held on you please write to Lombok 92 2721 JB Zoetermeer.

If you believe that any information we are holding on you is incorrect or incomplete, please write to or email us as soon as possible, at the above address. We will promptly correct any information found to be incorrect.

List of cookies we collect

The table below lists the cookies we collect and what information they store.

COOKIE nameCOOKIE Description
CARTThe association with your shopping cart.
CATEGORY_INFOStores the category info on the page, that allows to display pages more quickly.
COMPAREThe items that you have in the Compare Products list.
CURRENCYYour preferred currency
CUSTOMERAn encrypted version of your customer id with the store.
CUSTOMER_AUTHAn indicator if you are currently logged into the store.
CUSTOMER_INFOAn encrypted version of the customer group you belong to.
CUSTOMER_SEGMENT_IDSStores the Customer Segment ID
EXTERNAL_NO_CACHEA flag, which indicates whether caching is disabled or not.
FRONTENDYou sesssion ID on the server.
GUEST-VIEWAllows guests to edit their orders.
LAST_CATEGORYThe last category you visited.
LAST_PRODUCTThe most recent product you have viewed.
NEWMESSAGEIndicates whether a new message has been received.
NO_CACHEIndicates whether it is allowed to use cache.
PERSISTENT_SHOPPING_CARTA link to information about your cart and viewing history if you have asked the site.
POLLThe ID of any polls you have recently voted in.
POLLNInformation on what polls you have voted on.
RECENTLYCOMPAREDThe items that you have recently compared.
STFInformation on products you have emailed to friends.
STOREThe store view or language you have selected.
USER_ALLOWED_SAVE_COOKIEIndicates whether a customer allowed to use cookies.
VIEWED_PRODUCT_IDSThe products that you have recently viewed.
WISHLISTAn encrypted list of products added to your Wishlist.
WISHLIST_CNTThe number of items in your Wishlist.